CBRE

KRISESIMULERING: LÆR AT NAVIGERE I SHITSTORMEN

  • Kriserådgivning

  • Når krisen rammer, skal der reageres hurtigt og hensigtsmæssigt. Nogle virksomheder er mere disponerede for at havne i orkanens øje end andre, men alle kan blive ramt af en krise – forskyldt eller ej. Og det er trods alt bedre at være godt klædt på end blive taget med bukserne nede, hvis shitstormen pludselig raser. Det var ud fra den betragtning, at vi hjalp erhvervsejendomsrådgiveren CBRE med intern krisetræning på deres årlige lederseminar.

  • Krisesimuleringen handler om at træne deltagernes kriseberedskab – at kortlægge mulige scenarier, interessenter og talspersoner, blive skarpe på fakta og budskaber samt kommunikere hurtigt og hensigtsmæssigt (internt som eksternt). I et interaktivt format med drilske valgmuligheder, udfordrende opgaver og overraskende udviklinger af krisen – alt sammen under tidspres – får deltagerne en meget konkret fornemmelse for, hvordan en fiktiv, men realistisk krise kan udfolde sig og håndteres.

  • Krisesimuleringen suppleres af eksempler, teori og løbende feedback, så virksomhedens nøglepersoner både får en god forståelse for, hvorfor og hvordan en virksomhedskrise opstår, hvordan man bedst muligt navigerer i den med god kriseledelse og krisekommunikation – og ikke mindst hvad man ikke bør gøre i den vanskelige situation.

”Krisesimulering blev afholdt i et underholdende og livagtigt format og har været en stor øjenåbner for os. Selvom øvelsen var baseret på en fiktiv case, gav det os en forståelse for, hvor hurtigt en shitstorm eller større virksomhedskrise kan opstå og udvikle sig - også uden at man nødvendigvis har gjort noget forkert. I dag er vi bedre rustet til at håndtere en eventuel krise - og vi ved, hvem vi kan gå til for at få hjælp.”

- Per Alexandar Weinreich, Senior Director & COO, CBRE

Forrige
Forrige

CHEP

Næste
Næste

Innocent