Google

 

VANDRERUTER PÅ GOOGLE MAPS

  • Public relations, brandingkampagner

  • Google ønsker at udbrede brugen af korttjenesten Google Maps og vise, hvordan Maps kan inspirere brugerne til at opleve nye steder.

  • Danmarks 288 bedste vandreruter skulle naturligvis indføres i Google Maps. Ruterne blev markeret som søgbare nålestifter på kortet og udvalgt af Dansk Vandrelaug, der var en essentiel partner under projektet.

    På lanceringsdagen arrangerede vi gåture på ni udvalgte ruter i forskellige regioner, hvor den lokale og regionale presse var inviteret til at gå med og interviewe både Dansk Vandrelaug og Google.

    I tæt samarbejde med Google bidrog vi i alle projektets led – lige fra idéudviklingen til den afsluttende opfølgning.

  • Danskerne bruger i dag de 288 markeringer i Google Maps til at opdage nye vandreruter og bevæge sig ud for at nyde landets skove, marker og kyststrækninger. Samtidig oplevede partnerne på projektet enorm interesse i forbindelse med lanceringen. Blandt andet med knap tre gange så mange sidevisninger på dagen sammenlignet med deres gennemsnitlige antal.

    Presseresultatet i korte træk: 17 tv-klip i regionale og nationale nyhedsudsendelser. 5 regionale radioindslag. Knap 100 skrevne presseklip på tværs af nationale, regionale og branchemedier.

”Morsing er en fremragende samarbejdspartner for os i Google Danmark. Det gælder både i det daglige, hvor deres konsulenter er en pålidelig makker, som leverer høj kvalitet i kommunikationsarbejdet. Men det gælder også i forhold til konkrete projekter, hvor Morsing ofte kommer op med kreative ideer og løsninger, som vi måske ikke lige havde tænkt selv. Vi er meget glade for samarbejdet.”

- Jesper Vangkilde, kommunikationschef, Google Danmark

GOOGLE TRÆNER SENIORER I BRUGEN AF GOOGE LENS

  • Video & foto, brandingkampagner

  • Google ønsker at …

Forrige
Forrige

Airbnb

Næste
Næste

Panasonic