Blog

Sådan måler du effekten af PR

5. december 2020

Pernille Winge

Pr-måling er vigtig - både for at kunne vurdere effekten af din presseindsats og for at se, om dit omdømme bevæger sig i den rigtige retning. Men der findes mange metoder, og uanset om du allerede arbejder med pr-måling eller ej, bør du vælge den rette for netop jeres virksomhed.

Læs mere

Medietræning: Tjekliste når du skal interviewes

28. oktober 2020

Morsing

  At interviewe er en disciplin i sig selv – men at være den, der bliver interviewet, er endnu sværere. Det handler ikke kun om at kunne svare på journalistens faktuelle spørgsmål. Det handler også om at styre interviewet mod dine budskaber og ikke mindst om at turde give noget af dig selv.    Det […]

Læs mere

Tjekliste: Har din historie pressepotentiale?

6. oktober 2020

Morsing

Mange historier fra virksomheder er nok så væsentlige for afsenderen, men interesserer ikke offentligheden og dermed mediernes læsere. Brug denne tjekliste til at vurdere, om din historie har potentiale til at komme i medierne, og brug den også til at grave nye historier med pressepotentiale frem i din virksomhed.

Læs mere

Tjekliste til det skarpe debatindlæg

14. september 2020

Mia Palvig Fabricius

Hvordan skriver du et godt debatindlæg, der fanger modtagerens interesse og rent faktisk vækker, ja, debat? Vi har lavet en guide til dig, der gerne vil have dit debatindlæg ud over rampen.

Læs mere

Mor, er du sur?: Om brugen af emojis i virksomheds-kommunikation

8. september 2020

Allan Priess Poulsen

Én undersøgelse viser, at virksomheders budskaber på sociale medier bliver opfattet mere positivt, når der bliver gjort brug af emojis. En anden undersøgelse viser, at brugen af emojis i e-mails sendt mellem virksomheder leder modtagerne til at opfatte afsenderen som uprofessionel. Hvad er op og ned om brugen af emojis i virksomhedskommunikation? Vi har sat seniorrådgiver Allan Priess Poulsen på sagen.

Læs mere